Jak wygląda rynek farmaceutyczny 2022?

Wiktor

Rynek farmaceutyczny w ciągu wielu lat swojego istnienia zmienia się bardzo intensywnie. Zmiany spowodowane są rozwojem technologicznym, wejściem na rynek nowych mediów i pojawianiem się nowych pokoleń. Na rynek farmaceutyczny 2022 – Przetargi medyczne duży wpływ miała pandemia covid-19. Wymusiła ona przyśpieszenie wielu zmian na rynku i obnażyła pojawiające się trendy, które mają ogromny wpływ na strategie rynku farmaceutycznego w Polsce. Kształtują one komunikację i sprzedaż.

Rynek farmaceutyczny 2022 – główne trendy

W roku 2022 zauważalny jest wzrost liczby pacjentów w sieci. Ludzie bardzo często kupują lekarstwa w aptekach internetowych. Sprzedaż apteczna internetowa i jej popularność jest bardzo widoczna jeśli chodzi o leki, natomiast wszelkie suplementy diety chętniej kupuje się w aptekach stacjonarnych.

Rynek farmaceutyczny w ciągu wielu lat swojego istnienia zmienia się bardzo intensywnie

Zauważyć można również dynamiczny wzrost kanałów dystrybucji. Apteka, zarówno internetowa jak i stacjonarna, przestały być jedynym miejscem kontaktu pacjenta z suplementami diety czy witaminami. Coraz częściej rzeczy te można kupić na platformach takich jak np. Allegro, gdzie coraz więcej producentów otwiera się na sprzedaż wysyłkową swoich produktów. Ten rodzaj sprzedaży jest tak popularny, że wielu producentów rezygnuje ze sprzedaży stacjonarnej i skupia się tylko na internecie. Producenci ci przeprowadzają szeroko zakrojone kampanie reklamowe, które szybciej docierają do klientów niż miałoby to miejsce w tradycyjny sposób.

Internet to obecnie miejsce, gdzie do sprzedaży różnych farmaceutyków przyczynia się nie tylko reklama, ale także opinia popularnych ostatnio influencerów. Konsumenci, którzy ich obserwują, angażują się bardzo w ich życie i od ich opinii uzależniają swoje decyzje zakupowe. Wykorzystują to koncerny farmaceutyczne, które do kampanii reklamowych zatrudniają pojedynczych influancerów lub youtuberów, którzy są na topie.

Wnioski dotyczące tego, jak wygląda rynek farmaceutyczny 2022

W roku 2022 coraz większa rolę w branży farmaceutycznej odgrywa internet. Klienci, którzy poszukują dermokosmetyków i suplementacji poszukują takiej marki, która jest obecna i działa prężnie w sieci.

Jeśli chodzi o reklamę to najlepiej sprawdzi się autentyczność i kontrowersyjny przekaż, który zapadnie na długo w pamięci. Wzrasta również zaufanie do twórców internetowej rzeczywistości, influancerów. Jest ono na tyle duże, że w niedługim czasie może stanowić poważne zagrożenie nawet dla dużych marek farmaceutycznych. Aby marketing był skuteczny, firmy farmaceutyczne powinny współpracować długofalowo z youtuberami.